Alla inlägg under mars 2010

Av Malin Martinsson - 29 mars 2010 20:36

Det är ju bra, med rutiner alltså. Men jag tycker det är aningens jobbigt att Liams nya morgonrutiner innebär att vi måste kliva upp mellan 5.30 och 6.00 Ibland tidigare, väldigt sällan senare. Måste han ärva alla mina mindre bra sidor???? Jag va ju en riktigt skitunge och vägrade sova längre än till typ kl 5.00 i minst tre år....Ett under att jag faktiskt har syskon  

Iallafall var ju D i Stockholm igen i torsdags och det är ju lite trist när han är borta hela dagen, MEN eftersom den enda barnklädesaffären han hittar till är Polarn o. Pyret så köper han alltid nåt till L där, inte helt fel  Synd för han bara... Dessutom hittar han TVÅ PoP butiker, ingen annan. Nu fick L en jättefin tunn jacka, precis vad han behövde! Kan va så att jag hade talat om det innan kanske..... Puss till D.

I helgen var vi i Härdal och firade Ds mormor och hälsade på lite. Länge sen vi va där nu kändes det som. I går blev det en tur till badhuset igen. Jag tycker verkligen det är himla mysigt där! Och L älskar att vara där! I mmorgon blir det en tur dit igen på babysim med Anna och Ida, om dom är friska alltså. Så fort vi har planerat nåt nu så har nåt av barnen varit sjuka... Himla kul...

Ridit har jag också gjort, Sheya börjar hitta formen igen minsann, pigg som bara den! Från å med fredag ska hon och Skuggi gå ute dygnet runt, skönt! Hoppas Nikhil får göra det snart också, beror på när Maggan vill släppa ut Caladora. Då är vintern slut känns det som. Dags för det nu tycker jag!

Av Malin Martinsson - 24 mars 2010 13:50

Jaa herregud va kass jag är på att uppdatera här.... Kanske för att det inte händer så himla mycket. Fast helgen va ju ganska fullspäckad ändå men men... Jag har ju delat på mina hästar nu, Nikhil fick bli stor flicka och gå med Caladora utan sin mamma. Sheya går med Skuggi och ska slippa dias mer. Men man känner sig aningens taskig faktiskt... Dom skrek som bara den efter varandra första dagarna men nu går det bättre. Och jag vet att det inte går att jämföra med människor men det känns ändå som om jag är världens taskigaste hästägare... Men mitt i allt tror jag Sheya tycker att det är ganska lugn och skönt också faktiskt. Idag var det då väldigt lugn i båda hagarna så nu är har dom nog accepterat läget.

Annars har vi haft en feberhelg till och ännu en tand har tittat fram. Jag har försökt hitta på nåt skoj så Liam har nåt att göra iaf, på fredagen provade vi fingerfärg och det va skoj! Och kladdigt som bara den! Jag hade även köpt badpennor men det fattade han inte vitsen med än.... :) Bara jag som tyckte det va kul :)

Av Malin Martinsson - 19 mars 2010 09:03

Det luktar vår ute nu! Har ni känt det? Nu menar jag på ett bra sätt, jag älskar när det luktar vår!  (ok, det finns kanske inte blommor än, men det är banne mej inte lång tid innan de kommer!)

Av Malin Martinsson - 16 mars 2010 20:04

Idag har jag varit lite duktig, tycker jag själv iaf... Jag har både sökt jobb och skola. Man kan ju tycka att jag borde lyckas med nåt... Men vem vet. Gör jag inte det får jag lite panik! Vad ska jag då göra i höst??? Men det löser sig nog, det måste det göra.

Annars har jag pysslat lite i stallet idag. Lisette hjälpte mej med hästarna idag så hon skrittade Sheya en sväng så jag fick tid att röja lite i hagen. Det behövs nu! Jag samlade ihop allt ätbart hösilage som dom spridit ut och så körde jag bort några kärror som inte va ätbart.. Men det finns ändå massor kvar! När jag kom hem tog vi en promenad. Tyvärr fick vi lämna hundarna i stallet eftersom Elly plötsligt blev jättehalt. Tur Daniel va med så han kunde bära henne sista biten. Hon gjorde illa sig för nån dag sen när hon och Wilma lekte men jag tror inte det är så farligt, sitter bara i muskeln. Snart är det äntligen Desperate igen!!!!!  

Av Malin Martinsson - 15 mars 2010 12:12

Jo ser man på, det va visst en tand ändå. Igår hittade Daniel den medans jag va i stallet. Inte mycket som sticker upp än men den finns där iaf  

Jag hade hjälp av Emelie i stallet igår och vi gick en sväng med hästarna och sen fick de springa lite i hagen så Emelie kunde ta några kort. Men dom tyckte nog inte det va så kul... Är ju så himla mycket snö och hårt va det också. Fick ett himla roligt mail igår också... Nån som svarat på min annons om Sheya men jag vet inte riktigt om hon vet vad hon svarade på... Jag fick ett gott skratt iaf. Vill ni läsa det så gå in på Maggans blogg.

Idag ska jag gå på jobbet och ha ett möte med allihopa, det kommer bli lite förändringar framöver och jag vill helst tala om det själv för dom. Känns lite både och kan man säga... Trist men ett nödvändigt beslut.  

Av Malin Martinsson - 13 mars 2010 13:05

Min lilla prins har feber.... Han har haft lite feber till å från sen i onsdags men inte alls mycket och bara ibland. Konstigt tyckte jag men tänkte att det kanske är tänderna som spökar. Men igår fick han lite högre feber och idag ligger den på runt 39 grader så det blir en inne- och vilodag idag. Snart ska jag få åka till stallet en sväng, Daniel har ju spelat bandy men är nog snart hemma. Ska bli ganska skönt att få komma iväg lite men jag vet att jag bara vill hem när jag väl är där... Vet ju att Liam helst vill vara med mej när han är sjuk. Det vill han iofs jämt.... Tog iaf en förefrukost promenad idag, det va banne mej inte igår! Måste försöka göra det lite oftare, är ju himla skönt! Och fint väder va det också  

Av Malin Martinsson - 7 mars 2010 18:56

Ja herregud vilket härligt väder det va igår! Och Liam valde helt rätt dag att vilja åka vagn igen  Vi tog en jättehärlig promenad med alla hundar och sen gick vi hem och bakade bullar. Det är inte lätt när man har en liten på magen i bärsele... Han har banne mej teleskoparmar! Så efter ett tag gjorde jag trolldeg till Liam istället som han fick greja med bäst han ville. Sen kom mamma och grabbarna med pizza till mej  Så jag fick sällskap ett tag, Daniel va ju i vanlig ordning på bandymatch.

Idag har jag ridit, jag och Sheya tog en tur själva igen och det va riktigt kul för oss båda         

Av Malin Martinsson - 5 mars 2010 09:42

Idag kör vi bilder tycker jag. Det är blandad kompott med både Liam, hundar och lilla Nikhil som blir 9 månader idag! Även mammas Elly(schäfern) får va med.           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards