Alla inlägg under december 2009

Av Malin Martinsson - 28 december 2009 08:58

Äntligen har det lugnat ner sig! Hela julen har varit ett enda åkande hit och dit så man ska hinna träffa alla... Och så avslutade vi med dop igår  

Det började bra på julaftonsmorgon med mys och paketöppning i sängen, inte alla paket såklart med två var blev det   Sen spårade det tyvärr ur helt när jag va i stallet.... Vet faktiskt inte riktigt vad som hände men jag måste ha gjort nåt fruktansvär fel iaf..... Väldigt trist för det gick jag och funderade på hela dagen sen, och gör väl mer eller mindre fortfarande. Men men jag vet hur det va och det gör ingen annan.

Sen åkte vi iaf till Lillhärdal och firade jul med hela tjocka släkten där. Liam va så stilig så, ja ett tag iaf, tills han hade sölat ner sig... Och tomten kom också, då hade vi gjort ett klädbyte som ni ser  När vi väl kom hem på kvällen va både jag och Liam helt slut! Det är inte bara att åka iväg med småbarn har jag insett... På juldagen och annandagen va vi i Ytterberg med min släkt, pappa och farmor och farfar på juldagen och mormor, mamma och syskon på annandagen. Och som sagt så avslutade vi med dop igår. Det va så fint så, Liam skötte sig ganska bra, överröstade prästen lite då och då men inte så farligt. Han blev iaf helt knäpptyst och stilla när dom spelade orgel   Kanske borde investera i en sån..... Efter dopet va det fika på församlingshemmet och Liam fick så himla många fina presenter! Trött som jag va och lättrörd som man är kunde jag knappt hålla tårarna tillbaka...   Det va iaf riktigt skönt att komma hem sen och veta att det är lugnt i några dagar åtminstone. Bilder kommer tyvärr lite i oordning men ni fattar nog ändå....      

  

Av Malin Martinsson - 20 december 2009 18:29

Mmmm jag vet, jag är lite kass på att uppdatera här.... Förhopppningsvis får vi vårat nya mobila bredband snart så det blir lite bättre på den fronten.

Idag har vi varit och gratulerat Olivia,   hon fyllde ju år i torsdags men då va det askallt och Daniel va borta så vi tog det idag istället.  Idag va det ju iaf så man vågade sticka ut näsan.... Bäddade ner Liam i vagnen och tog en tur med honom också. Synd att han inte sover mer än 30 minuter, blir ju inga långprommisar direkt... Ja ja, man kommer ju ut iaf. Annars har jag duschat Wilma idag, lika populärt som vanligt... Men jag kan lova att det behövdes! Varje gång jag duschar henne undrar jag om hon färgar av sig.... Säger ju en del om hur skitig hon brukar vara   Nu ropar Liam på mej... Är visst sovdags och pappa duger inte... Han har fått för sig nu att det bara är mamma som duger, iaf för det mesta. Och det är klart han får vara med mej då  

Av Malin Martinsson - 16 december 2009 22:16

Ja idag känner jag mej riktigt gnällig! Vårat mobila bredband är trasigt så därför blir det dåligt med bloggandet nu, det blir liksom inte av att jag går upp och sätter mej.... Och dessutom är jag besviken på en person, igen. Att man aldrig lär sig! Jag tycker att man kan tänka efter lite innan man gör saker och ting men nej, inte det. Daniel är borta mycket den här veckan och det känns... Varken jag eller Liam är på vårat bästa humör... Nu vaknade han också, igen! Hur svårt kan det vara att sova!!!!! Jag får väl gå ner och agera napp då... igen! Tur jag fick en härlig ridtur i snön idag iaf.

Av Malin Martinsson - 11 december 2009 17:54

Ja nu har lillprinsen fått sin första förkylning... Han snorar och hostar och har lite feber. Inte kul, inte alls faktiskt! Jag känner mej så maktlös. Det värsta jag vet är när man inte kan andas ordentligt och när han har det så här jobbigt mår jag så himla dåligt! Jag håller tummarna för att han ska slippa krupp iaf för det vet jag inte om jag kan hantera... Så här är det: Det värsta jag kan tänka mej är att kvävas, det blev inte bättre av att jag fick se min älskade hund kvävas av en jävla boll. Det har gjort så nu när jag har barn är jag fruktansvärt orolig att han av  nån anledning inte ska kunna andas ordentligt!!! Det är så jag kan få panik bara jag tänker på det. Inte kul! Jag vet mycket väl att jag inte kan oroa mej för sånt hela tiden men det går liksom inte att låta bli.... Idag hade jag inte ens ro att vara i stallet särskilt länge fast Daniel var hemma med honom. Man är väl lite knäpp, ibland tror jag man skulle platsa på psyket..... Är man född orolig så är man    Nu finns det ju så mycket värre saker än en förkylning som kan drabba en så det är inte läge att klaga. Å det är inte den i sig som är problemet utan min fantasi! Nu ska jag ta mina piller och gå och lägga mej tror jag  

Av Malin Martinsson - 10 december 2009 07:30

Ja igår blev min prins 4 månader!  Det firade vi med att gå på bvc och väga och mäta. Det va även öppen förskola så det va några andra barn där (ja föräldrar också...) Inte många men vi stannade och umgicks lite iaf. Men blir lätt lite isolerad så det va himla kul att träffa några andra! Liam och Daniel hittade en stor grön boll som va jättekul! Liam skrattade som bara den! Daniel va nog nöjd eftersom han gärna vill att Liam blir fotbollsintresserad....  Vi lekte med julgranskulorna också, det va också jätteskoj. Älskade barn   

Av Malin Martinsson - 8 december 2009 02:45

Jag älskar att va uppe den här tiden!!! Verkligen!  

Av Malin Martinsson - 7 december 2009 19:56

....fick ett så himla roligt sms ikväll!!!   Jag säger bara Lycka till!  Ja herregud.... Synd att jag inte vågar skriva det här, man vet aldrig vem som läser.

Av Malin Martinsson - 7 december 2009 11:05

I helgen har vi varit på 4-års kalas till Liams kusin Amalia. Hon har en lillebror också, Lenny, han är ganska precis ett år äldre än Liam så det är lite kul att se hur han är. Nu är han som Emil i Lönneberga ungefär så jag hoppas att Liam blir lite lugnare....

I lördags red jag på Näset också men det va ingen höjdare... Sheya har sån energi så det går knappt att få henne lugn. Tror jag ska vänta med våran uteritt ett tag, vi kommer bara bli osams och så slutar det med att jag vill lämna henne i skogen... Kanske vore bra iofs så blir det lättare att sälja henne. Jag gruvar mej som bara den för den dagen! Men jag måste....

Igår hade våra grisar till hästar rivit ut en massa hösilage så jag hoppade över ridningen och körde ett par kärror därifrån och drog ihop det i högar. Lite onödigt slöseri på dyr mat! Men idag har jag iaf ridit igen och det gick riktigt bra! Vi va i paddocken och hon jobbade på som bara den:) Blev fyra kärror hösilage bortkört också, va tydligen effektiv idag för jag brukar inte hinna både rida och städa där.

Nikhil har lärt sig att sparka bakut så hon dängde enriset med ljusslingan i idag.... Hade tydligen också lite energi:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards