Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Malin Martinsson - 7 februari 2010 10:35

Igår överraskade vi våran mamma. Hon har alltid pratat om att hon vill ha hund igen men eftersom Alf var allergisk så kunde dom inte ha nån. Nu när han inte finns längre så tyckte vi att mamma skulle få en hund igen. Hon ville så klart ha en själv också men hon skulle aldrig tagit sig för att skaffa en själv. Så sagt och gjort, vi åkte till Irene och Mats i Herrö som jag visste hade schäfervalpar och tog hem en liten Elly till mamma   Vi va ju minst sagt nervösa när vi åkte dit men det gick bra och mamma blev så glad så! Fast först backade hon och sa: Nej nej nej nej nej!!! Men när chocken lagt sig va hon bara glad! Jag fick ett sms senare där det stod: "Nu har vildast blivit hemtam. Tack, hon är underbar." Nu låter det här en aning ogenomtänkt men det är det inte. Vi har planerat allt in i minsta detalj och mamma ville ha en schäfer. Det kommer bli så himla bra! Tack Irene och Mats för förtroendet! 

Nu är det ju så att jag är ju en aning avundsjuk på mamma! Jag vill också ha en schäfer igen! Jag saknar fortfarande Kvantas så det gör ont i mej! Så nu har jag bestämt mej, jag kommer sälja båda hästarna och förmodligen skaffa en hund istället. Jag har under en längre tid känt att jag inte riktigt vill vara i stallet, jag orkar inte göra nåt med dom, men gör det för att jag måste. Det är inte så det ska kännas! Det ska vara kul att komma dit och pyssla, rida och fixa men nu är det inte det längre. Känns bara jobbigt ärligt talat. Mina flickor förtjänar bättre än så. Visst gör det ont men nu får det bli så här. Jag kan alltid skaffa häst igen sen om jag vill men nu vill jag hålla på med hundarna istället.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards